}

Je weet nu zo onderhand wel dat je Pinterest in kunt zetten voor je bedrijf. Hoe laat je op Pinterest nu blijken dat jij de expert bent in jouw vakgebied? Hoe maak je duidelijk dat ze bij jou moeten zijn en niet bij je concurrent. Ik geef je in dit blog graag een aantal tips hoe je Pinterest voor jouw bedrijf kunt laten werken.

Creëer de juiste content

Bezoekers gaan naar Pinterest om zich te laten inspireren of om een probleem op te lossen. Het is belangrijk om content te creëren welke deze oplossing biedt of welke inspiratie geeft. Heb je een mamablog, dan biedt je erkenning, maar ook inspiratie voor bijvoorbeeld een dagje uit. Ben je een healthcoach, dan biedt je een oplossing voor een probleem. Dit straalt jouw content ook uit. Laat in je content duidelijk zien wat jij te bieden hebt en waarom ze bij jouw moeten zijn voor hun probleem.

Wees een expert op jouw gebied

Zoals hierboven al staat. Wees een expert. Laat zien waar je verstand van hebt. Bedenk verschillende manieren waarop je jouw doelgroep kunt laten zien dat je weet waar je het over hebt. Schrijf bijvoorbeeld een blog met 7 tips voor een bepaald probleem. Of 7 manieren om een bepaald product te gebruiken.

Bouw een relatie op

Het klinkt misschien niet zo voor de hand voor Pinterest. Maar ook hier is het belangrijk dat je een band opbouwt met je bezoekers. Laat zien wie je bent. Laat het gezicht achter het bedrijf zien. Dit doe je onder andere door het gebruiken van een foto als profielfoto ipv een logo.

Tegenwoordig kun je ook reacties achterlaten bij een Pin. Heeft iemand een reactie achtergelaten bij jouw Pin? Reageer hier dan op. Maak contact. Ga een verbinding aan. Bouw een relatie op.

Maar een relatie opbouwen doe je niet alleen op Pinterest. Het is een totaal plaatje van Pinterest en je social media kanalen. Door overal dezelfde profielfoto te gebruiken ben je herkenbaar. Laat bijvoorbeeld op Instagram eens wat meer zien van de persoon achter het bedrijf. Waar hou je van? Waar lig je van wakker? Vergeet vooral ook niet om je volgers daar erop te attenderen dat ze je ook op Pinterest kunnen volgen 😉

Maak een groepsbord aan of word lid van een groepsbord

Op Pinterst zijn vele groepsborden te vinden. Veel groepsborden zijn engelstalige borden, maar langzaamaan komen er ook steeds meer Nederlandse. Groepsborden zijn borden waar meerdere mensen op kunnen pinnen. Zoek borden die binnen je niche vallen. Of start zelf een groepsbord en nodig anderen uit om mee te pinnen op je bord. Op deze manier kun je jezelf heel goed al expert binnen je vakgebied neerzetten.

Wil je echt aan de slag met Pinterest voor je bedrijf? Wil je alle ins & outs leren van Pinterest? Meld je dan aan voor de training Pinterest Playground. Hier leer ik je alles over Pinterest! En tot 1 mei kun je je aanmelden voor een aantrekkelijke pilotprijs.