}

Net als bij Instagram is de bio bij Pinterest het eerste wat je klant ziet als ze jouw account bekijken. Dit is dé plek voor een goede eerste indruk. Neem er even de tijd voor en ga aan de slag met het schrijven van de perfecte Pinterest-bio.

Upload een profielfoto

Zorg voor een goede, duidelijke en professionele profielfoto. Je kunt er ook voor kiezen om je logo te gebruiken. Ik vind zelf een profielfoto mooier staan, omdat ik geloof in de kracht van de mens achter een bedrijf. Heb je echter echt een merk, dan werkt een logo heel herkenbaar en goed.
Zorg voor extra herkenbaarheid door op Pinterest dezelfde profielfoto te gebruiken als op Facebook en Instagram.

Vul je naam en bedrijfsnaam in

Je bedrijfsnaam mag bestaan uit 30 tekens, maak hier dankbaar gebruik van. Indien mogelijk zet je hier meer neer dan alleen je naam. Bij mij staat er bijvoorbeeld Wanda | Stoer VA oftewel ik ben Wanda van Stoer VA.

Voeg een omschrijving toe

Ga naar over jou en voeg een omschrijving toe. Je hebt hiervoor 160 tekens tot je beschikking. Schrijf kort en krachtig op wie je bent en wat je doet en maak hierbij gebruik van zoekwoorden. Zorg ervoor dat voor bezoekers direct duidelijk is wat ze van jou kunnen verwachten.

Maak gebruik van zoekwoorden

Het staat hierboven al wel beschreven, maar dit is zo belangrijk dat deze een eigen kopje verdient. Maak bij het schrijven van je omschrijving gebruik van zoekwoorden

Voeg je URL toe

Vul natuurlijk ook je URL in. Deze komt in je bio te staan en hierdoor kunnen bezoekkers gemakkelijk doorklikken naar je website. En uiteindelijk doe je het allemaal om meer bezoekers naar je website te krijgen. Het is dus echt een gemiste kans als je deze niet invult.

Vul je locatie in

Je zult je misschien afvragen waarom het belangrijk is om je locatie in te vullen. En dat is omdat een locatie een uitnodiging kan zijn voor leuke nieuwe samenwerkingen of inspirerende koffiedate.

Kies uitgelichte borden

Je hebt de mogelijkheid om maximaal 5 borden te kiezen welke worden uitgelicht. Dit betekend dat als iemand op jouw profiel komt, deze borden als slideshow onder je profiel worden getoond. Stel hier de borden in welke voor jouw bedrijf het belangrijkst zijn. Dus vooral de borden waar je je eigen content op pint. Dat is immers wat je wilt laten zien. Je wilt dat bezoekers getriggerd worden door jouw content, daarop klikken en dan op jouw website terecht komen.

Heel veel succes met het optimaliseren van je Pinterest profiel. Laat het me weten als het gelukt is, dan neem ik een kijkje en kan ik je direct volgen. Volg je mij al op Pinterest?